Ten Key Factors for Making Educational and Instructional Videos
DOI:
https://doi.org/10.22230/src.2022v13n2a423Abstract
Drawing on experiences in creating instructional videos for multiple projects, this reflective article discusses a ten-factor framework for the practical benefit of educators wishing to develop educational videos for audiences both within and outside of academic contexts. Informed by literature on best practices in video design from both cognitive scientists and other instructional video creators, the article emphasizes that there is no universal approach to making design decisions. The article explores key questions and tensions in the development process through a consideration of the elements of audience, purpose, resources, scripting, visuals, accessibility, interactivity, distribution, sustainability, and execution.
Résumé
Cet article de réflexion s’appuie sur des expériences acquises lors de la création de vidéos pédagogiques pour de multiples projets. L’objectif de l’article est de présenter un guide en dix points en vue d’aider les éducateurs désirant créer des vidéos pédagogiques destinées à des publics tant académiques que non-académiques. Pour atteindre son but, l’article se rapporte à la littérature sur les meilleures pratiques en matière de conception vidéo provenant à la fois de spécialistes des sciences cognitives et d’autres créateurs de vidéos éducatives. En même temps, il souligne qu’il n’y a pas une seule approche universelle pour prendre des décisions sur la réalisation de vidéos pédagogiques. L’article explore les questions et les tensions clés de cette réalisation en examinant les éléments suivants : public, objectif, ressources, scénario, éléments visuels, accessibilité, interactivité, distribution, durabilité et exécution.
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Copyright (c) 2022 Julia Guy, Michael B. McNally
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