Science Communication with TED Talks: A Conceptual Replication of Sugimoto and Thelwall
DOI:
https://doi.org/10.22230/src.2022v13n2a429Keywords:
Knowledge Popularization, Scholarly Communication, Science Communication, Online Videos, TEDAbstract
This study uses the latest data and data concepts to replicate and validate Sugimoto and Thelwall’s 2013 analysis of the impact of media platforms on scientific and scholarly communication and the dissemination of scientific research. The current study analyzes the use of 1491 TED Talk videos—videos frequently used to communicate scientific research and scholarship—on two platforms: the TED website and YouTube. The results suggest that the impact of the videos on knowledge dissemination was stronger across four metrics than in Sugimoto and Thelwall’s study and that art and design videos continue to receive less attention than other types of videos (e.g., science and technology). Also, academic speakers received more comments than other types of presenters. To improve science communication with videos, we offer suggestions drawn from this research to help presenters better communicate science through the use of online videos.
Résumé
Cette étude recourt à des données récentes et à des concepts sur les données récents pour reproduire et valider une analyse effectuée par Sugimoto et Thelwall en 2013 sur la manière dont les plateformes médiatiques influencent la communication savante et la diffusion de la recherche scientifique. Notre étude analyse l’utilisation de 1 491 vidéos de TED Talk—fréquemment utilisées pour communiquer la recherche et le savoir scientifiques—sur deux plateformes : le site web de TED et YouTube. Les résultats suggèrent que l’impact des vidéos sur la diffusion des connaissances était plus fort sur quatre paramètres clés que dans l’étude de Sugimoto et Thelwall et que les vidéos sur l’art et le design continuent de recevoir moins d’attention que d’autres types de vidéos (par exemple, celles sur la science et la technologie). De même, les présentateurs académiques ont reçu plus de commentaires que d’autres types de présentateurs. Afin d’améliorer la communication scientifique par vidéos, nous faisons, en guise de conclusion, des suggestions basées sur notre recherche pour aider les présentateurs à mieux parler de science au moyen de vidéos en ligne.
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