Co-Creating Educational YouTube Videos as Site as a Community of Inquiry

Authors

  • Yu-Ling Lee Trinity Western University

DOI:

https://doi.org/10.22230/src.2022v13n2a407

Keywords:

blended learning, community of inquiry, educational videos, participatory culture, YouTube / apprentissage hybride, communauté de recherche, vidéos éducatives, culture participative, YouTube

Abstract

This article examines how a professor co-creates educational YouTube videos alongside students to form a community of inquiry (CoI). The CoI considers the cognitive, social, and teaching presences in the educational experiences of technologies. In this case, students and a professor co-create YouTube videos as a basis for interactivity and collaboration within the CoI in order to resolve teaching and learning challenges. The making, understanding, and implementation of videos is a blended learning approach that fosters competency development and pedagogical praxis. The multimodal nature of YouTube encourages the students to become active producers of their learning through their user-generated videos. This participatory culture is necessary for online, in-person, and blended teaching and learning realities. Practical implications of the co-making process and the video workflow are provided.


RÉSUMÉ
Cet article examine comment un professeur cocrée des vidéos YouTube éducatives avec des étudiants dans le contexte d’une communauté de recherche. Celle-ci prend en compte les présences cognitives, sociales et pédagogiques dans l’expérience éducative des technologies. Dans le cas qui fait l’objet de cet article, un professeur et des étudiants forment une communauté de recherche afin de cocréer des vidéos pour YouTube. Pour ce groupe, il s’agit d’une occasion d’interactivité et de collaboration en vue de résoudre des défis d’enseignement et d’apprentissage. Ainsi, la création, la compréhension et le téléchargement de vidéos constituent une instance d’apprentissage hybride qui favorise le développement de compétences spécifiques et l’application pédagogique de celles-ci. La nature multimodale de YouTube encourage les étudiants à participer activement à leur propre apprentissage au moyen des vidéos qu’ils cocréent. Cette culture participative est utile aux réalités de l’enseignement et de l’apprentissage, qu’elle se passe en ligne, en personne ou sous forme hybride. L’article explore aussi les implications pratiques du processus de cocréation et de la séquence de tâches requises pour créer une vidéo.

Downloads

Published

2022-08-23

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.