Can We Interest You?

The McGill Journal of Education

Authors

  • Teresa Strong-Wilson McGill University
  • Mindy Carter
  • Jérôme St-Amand
  • Sylvie Wald

DOI:

https://doi.org/10.22230/src.2019v10n2a317

Abstract

Since it was founded in 1966, the McGill Journal of Education has been a bilingual peerreviewed, generalist academic journal open to a broad range of topics and concerns related to education. It supports the open access to information movement that is transforming the academic publishing world and the digital technology making it possible for knowledge produced by publicly funded scholars to be widely and easily available. This article reflects on its most significant changes and challenges as a bilingual generalist, open access journal with close ties to McGill, Québec, Canada, and, increasingly, the world writ large.
Keywords Education; Generalist journal; McGill; Open access
Résumé
Depuis sa fondation en 1966, la Revue des sciences de l’éducation de McGill est un journal académique généraliste, bilingue, évalué par les pairs et ouvert à un large éventail de sujets et de préoccupations relatifs à l’éducation. Il appuie à la fois le mouvement de libre accès à l’information qui est en train de transformer le monde de l’édition académique et les technologies numériques qui assurent une vaste diffusion et
un accès facile au savoir généré par des chercheurs financés par l’État. Cet article se penche sur les changements et les défis les plus significatifs auxquels la revue a fait face en tant que publication en libre accès bilingue, généraliste et étroitement liée à l’Université McGill, au Québec, au Canada et, de plus en plus, au monde entier.

Downloads

Published

2019-03-07