Exceptionality Education International: Responding to Change and Promoting Dialogue on Inclusive Education for All

Authors

  • Gabrielle Young Memorial University Newfoundland
  • Jenn de Lugt University of Regina
  • Sharon Penney Memorial University Newfoundland
  • Jacqueline Specht Western University

DOI:

https://doi.org/10.22230/src.2019v10n2a307

Abstract

Exceptionality Education International (EEI) provides a forum for research and dialogue on topics relevant to the education of people with exceptionalities and on how barriers to the full participation of all people in education can be reduced and removed. As current editors of this journal, we provide you with an overview of the editorship of the journal over the years, address changes to policies and practices in inclusive education, and explain how our journal has adapted to reflect these changes. We conclude with concerns currently being experienced by journals, and plans for moving forward with addressing these issues and maintaining a journal in the 21stcentury.

Résumé

Exceptionality Education International (EEI) fournit un espace pour la recherche et le dialogue sur des sujets relatifs à l’éducation de personnes comportant des « exceptionalités » et sur la réduction et l’élimination d’obstacles empêchant à quiconque de participer pleinement en éducation. À titre de directeurs, nous vous présentons un survol de la direction de cette revue au fil des années, traitons de changements aux politiques et pratiques en éducation inclusive, et expliquons comment notre revue s’est adaptée pour refléter ces changements. Pour conclure, nous décrivons les problèmes auxquels les revues font face aujourd’hui ainsi que nos projets pour résoudre ces problèmes et maintenir une revue au 21esiècle.

Downloads

Published

2019-03-05