The Canadian Journal of Higher Education/La Revue canadienne d’enseignement supérieur

Authors

  • Michelle Elizabeth Pidgeon Associate Professor, Faculty of Education, Simon Fraser University
  • Ashley Pullman University of Ottawa
  • Walter Archer University of Alberta
  • Amélie Groleau McGill University

DOI:

https://doi.org/10.22230/src.2019v10n2a305

Abstract

The Canadian Journal of Higher Education (CJHE) has been the sole journal for higher education scholarship in Canada for over 40 years, and is the primary source of commentary on trends and relevant research in the Canadian postsecondary context. Since its inauguration in 1971, the CJHE has promoted both English- and French- language higher education research, and the shi from a print to open access journal in 2009 further promoted the accessibility of this scholarship. Along with documenting the success and growth of the CJHE, this article highlights ongoing production challenges and the need to support greater diversity in regard to language, themes, and authorship. It concludes by presenting a vision plan for the future – an articulation of hopes for the field of higher education in Canada.


Résumé
La Revue canadienne d’enseignement supérieur (RCES) est l’unique revue savante dans le domaine de l’enseignement supérieur canadien depuis plus de 40 ans en plus d’être la principale source analyse de tendances et de recherches pertinentes dans le contexte postsecondaire canadien. Depuis son inauguration en 1971, la Revue s’est employée à promouvoir la recherche sur l’éducation supérieure en langue anglaise et française, et le passage en 2009 d’une publication papier à une publication en libre accès a contribué encore davantage à l’accessibilité de ce domaine de connaissances. En plus de documenter le succès et l’essor de la Revue canadienne d’enseignement supérieur, nous soulignons les défis de production actuels ainsi que la nécessité de soutenir une plus grande diversité en ce qui a trait à la langue de publication, aux thèmes des articles et aux auteurs potentiels. Nous concluons en présentant la notre plan d’avenir qui articule nos espoirs concernant le champ de l’enseignement supérieur au Canada.

 

Author Biographies

Michelle Elizabeth Pidgeon, Associate Professor, Faculty of Education, Simon Fraser University

Associate Professor and Director of the Centre of Educational Leadership and Policy Studies in the Faculty of Education, Simon Fraser University. She served as Editor for the Canadian Journal of Higher Education from October 2015 to January 2019.

Ashley Pullman, University of Ottawa

Postdoctoral Fellow, Education Policy Research Initiative, University of Ottawa and Journal Manager of CJHE/RCES.

Walter Archer, University of Alberta

Professor Emeritus, University of Alberta, and Book Review Editor, Canadian Journal of Higher Education  

 

Amélie Groleau, McGill University

Postdoctoral Fellow, Department of Sociology, McGill University and French Editor, Canadian Journal of Higher Education

Downloads

Published

2019-02-22