What Kind of Scientist Are You? Science and Interdisciplinary Research
DOI:
https://doi.org/10.22230/src.2014v5n1a135Keywords:
landscape ecology, interdisciplinary research, transdisciplinary research, applied scienceAbstract
Scientific research that crosses disciplinary boundaries (“interdisciplinary research”) – and in particular, research that crosses academic boundaries to engage with industry, government and non-government agencies, and the broader public – can be rewarding personally and yield novel approaches and findings. While the scholarly literature suggests that interdisciplinary approaches are of immense value, interdisciplinary research carries challenges to academics, particularly in terms of funding and in relation to finding an academic “home.” In this article, the author outlines what is meant by interdisciplinary research and reflects on her career leading from graduate school to tenure. She illustrates how the interdisciplinary projects she has been involved in have been both rewarding and challenging. While not every scientist must be interdisciplinary, she concludes that being open to such an approach has many advantages.
La recherche scientifique qui dépasse les frontières disciplinaires (la recherche « interdisciplinaire ») —et, particulièrement, celle qui dépasse les frontières académiques pour s’engager avec l’industrie, les agences gouvernementales et nongouvernementales et le public—peuvent être personnellement enrichissantes et engendrer de nouvelles approches et résultats. Même si la littérature académique indique que les approches interdisciplinaires ont beaucoup de mérite, la recherche interdisciplinaire pose des défis aux universitaires, notamment par rapport à l’obtention de subventions et la possibilité de trouver un chez-soi académique. Dans cet article, l’auteure décrit ce que l’on entend par recherche interdisciplinaire et réfléchit sur son propre parcours, des études supérieures à la titularisation. Elle montre ainsi comment les projets interdisciplinaires auxquels elle a participé ont été à la fois enrichissants et stimulants pour elle. Elle conclut que, bien que chaque savant ne doive pas être interdisciplinaire, être ouvert à une telle approche a plusieurs avantages.